Kategori:
Kariyer hayatı, eğitimin kaliteli bir düzeyde alınması ve eğitim için tercih edilen okulun kalitesine bağlı olarak gelişir. Eğitimin sadece okul hayatı ve sonraki çalışma hayatı için küçük kazançlar sağlayacağını düşünmek gerçekten yanlıştır. Çünkü alınan bir eğitim hayatın tamamını etkiler ve doğru şekilde alınması durumunda hayatın daha sakin ve olağan geçmesini sağlar. Yurtdışında eğitim alan öğrenciler ile Türkiye’de eğitim alan öğrenciler arasında değerlendirme yaptığınızda bu detayı çok net şekilde görebilirsiniz. Bazı öğrenciler daha iyi seviyede iken, sosyal hayata bakış açıları daha geniş iken ülkemizde eğitim gören öğrencilerin tamamen teorik eğitim almalarından dolayı hayata ve iş dünyasına bakış açıları arasında bir hayli farklılıkların olduğu rahatlıkla görülebilir. Bunun nedenleri birden fazladır. Mesela Türkiye’de eğitim alınırken özel okullardan bazıları hariç, genel olarak yıl içinde çok fazla aktivite yapılmaz ya da öğrencilerin derslere daha fazla motive olmaları için bazı şeyler yapılmaz bu da öğrencilerin eğitimlerinden istedikleri gibi verim almalarını engellemektedir. Yurtdışı eğitim seçeneğini tercih eden öğrenciler ise bu alanda daha fazla şanslıdırlar çünkü müfredatları çok farklıdır. Sadece derslerde değil sosyal etkinlikler de başarılı olabilmeleri için farklı dönemlerde farklı etkinlikler düzenlenerek öğrencilerin okula daha fazla alışmaları ve eğitimlerinde daha fazla başarı göstermelerine yardımcı olurlar. Bu yüzden de yurtdışında eğitim alanlar kariyer alanında da sosyal hayatta da daha başarılı olurlar.


En iyi yerlerde okul okumak


Sanırım her öğrencinin hayalinde en iyi yerde okul okumak vardır. “En iyi” kavramı nasıl değerlendirilir sizce? Okuldaki eğitim kalitesi mi, ülkenin yaşam biçimine göre mi yoksa daha farklı yönleri var mıdır? Bence okul hayatı bir bütündür. Ne sosyal hayattan kopuk olabilir ne de eğitimden ayırt edilebilir. Her ikisinin de aynı anda olması gerekir yani. Çünkü amaç sadece eğitime odaklanmak olursa öğrencinin monoton bir hayat yaşamaktan öteye geçme şansı olamaz ama hem eğitim hem de sosyal aktiviteler alanında başarılı olan öğrenciler, geleceğe daha umutlu bakabilirler, okul döneminde derslerine daha fazla ağırlık verirler ve geleceklerine yön verirken de daha umut verici bakarlar. Bir de yurtdışı eğitim seçeneğini değerlendiren öğrencilerin yaşam biçimi olarak kendilerine yatkın bir ülkeyi tercih etmeleri de önemlidir. Mesela Almanya’da eğitim alan öğrencilerin büyük bir çoğunluğu buranın insanlarının soğuk olmasından şikayet ederler. Ama bu durum bazıları için avantaj da olabiliyor. Mesela çok fazla insanlarla tanışmak istemeyen biri için insanların soğuk olmaları çok da önemli değildir. Ya da Amerika’da eğitim alan öğrenciler sosyal hayatta çok fazla aktif olabiliyorlar. Çünkü buranın genel yapısını incelediğimizde etkinlikler, festivaller ve diğer sosyal etkinlikler bakımından çok zengin olduğu görülüyor ama bu durum başkaları açısından iyi bir şey olarak görülemeyebiliyor. Yani kişinin kendine göre bir ülke tercih etmesi son derece önemlidir.

Kayıt zamanlarını kaçırmayın


Her ülkenin okul kayıt dönemleri farklıdır. Aşağı yukarı aynı dönemler içinde olsa da kayıt alım işlemlerinde bazen çok fazla tercih edilen bir ülkeye gitmek bir hayli zorlaşabiliyor. Bu yüzden kayıt zamanlarını kaçırmamak gerekir. Yurtdışı eğitim alanında uzun zamandır hizmet veren kurumumuz ile iletişime geçerek hangi ülkenin kayıt dönemlerinin ne zaman olduğunu öğrenebilir, kayıt için gerekli olan işlemler hakkında https://alternatifecs.com/ sayfasında detaylı bilgi alabilirsiniz. Kariyerinize bir adım daha yakın olmak için doğru ülkede doğru okulu tercih etmenizin çok önemli olduğunu unutmayın.