Kategori:


Malum evliliğe hazırlanıyoruz, evde 3 oda var ama fazladan bir tane hemde daha büyük bir oda herkes ister herhalde. Bende fazlasıyla değerlendiremediğimiz, dükkan olarak ayırdığımız yeri daireme katıp büyük bir oturma odasına sahip olmak istiyorum. Tabi bunun için dükkana yapılmış demir kepenkleri söküp yerine bir duvar ördürtmek lazım. Dedim ki madem bir duvar örülecek, üzerine birde oturma odası burası olacak, en çok ısınması gereken yer burası di mi. Hem büyük hemde en çok vaktin geçeceği yer. İyi ısınması lazım, o zaman en iyisimi düz duvar yerine Ytong yaptırayımda hem kışın iyi ısınsın hem de yazın serin kalsın.

Fakat araştırmalarım üzerine Ytong normal pirket veya tuğla gibi gelişi güzel örülemiyormuş. Adab-ı varmış bu meretin. Haliylen gidipte sıradan bi duvar ustası tutup, gündeliği 100 TL'den çalışana birine yaptırırız fakat ya bu Ytong örmenin adab-ını bilmiyorsa. O kadar Ytong parası boşa gider birde üstüne üstlük evi rezil, rüsva ederiz. Bu sebeple işin ehli usta aradım ve bir fiyat alayım dedim.

9 metre uzunluğu, 2 metre yüksekliği ile 18 m2 'lik alanı örmek, köpüğü ile sıvasını yapmak için tam tamına 1200 TL istediler. Vay anam babom, sen ne ettin kurban dedim ustalara ama kâr etmedi. İte kaka 1050 TL'de anlaştık.

Vay be Ytong, sen nelere kadirsin öyle :((

Bi de bu 18 m2'lik alan için 15 cm'lik Ytong'a da yaklaşık 300 TL + malzemeleri dahil nerdeyse toplam 700 TL parada gidecek. Geldi mi 1750 TL'ye bir oda yapma parası. Hadi hayırlısı, umarım yüzümü kara çıkarmazlarda adam gibi bir işçilik yapıp, verdiğim paraya değer.